10 Rad jak na SIX PACK

Na internertu najdete mnoho článků, které vám poradí jak na ploché břicho.

A často se zakládají na všeobecných pravdách. Jak se v tom vyznat?

My zkoušeli ledacost a po mnoha nezdarech jsem našli to pravé. 

Chcete tedy stejně jako my krásné ploché břicho? Pak následujme těchto 10 rad.

sixpack

Popíšu vám tedy způsob, jak jsem six pack vybudoval já.

Má přítelkyně patří do skupiny, která nemusí držet dietu a stačí ji párkrát týdně udělat pár cviků na břicho a six pack je tam. Já bohužel do této skupiny nepatřím a musel jsem si najít svoji cestu. 

Po mnoha nezdarech jsem přišel na to, že tyto následující kroky opravdu fungují. A to dlouhodobě!

1. Vše si naplánujte

Důležité je plánování. Vytvořte si tedy kalendář, na jehož konci bude SIX PACK. Udělejte si poznámky na každý den. Součástí tohoto plánu je cvičení, strava a také pitný režim.

2. Začněte ihned

První chybou bývá, že začátek odkládáme. Nejčastěji kvůli nadcházejícímu víkendu, oslavě, nebo protože se nám ještě nechce. Neodkládejme to a začněme co nejdřív. Nejlépe teď hned. Otevřme si počítač, vytvořme excel a začněme plánovat.

3. Eliminujte překážky

Nejčastější překážkou je nepodpora ze strany rodiny, přátel a kolegů. Zde musíte sami vědět co bude fungovat. Někdy je lepší mlčet a nic jim neříkat. Někdy je lepší říct všem co chystáte a že si přejete, aby vás podporovali.

Další překážkou jsou lákadla, která na vás číhají všude kolem. Sladkosti, cukr ke kávě, oslavy, narozeniny atd. Zde se prostě musíte zakousnout a jít si tvrdě za svým.

4. Začněte detoxem

Váš první den by měl začít detoxikací. Tělo bylo dlouhou dobu zvyklé na stravu, která vám k six packu nepomohla. Je tedy nutný restart organismu a k tomu je detox ideální.

Známená to, že první den vynecháte tuhou stravu. Píjte pouze čistou vodu. Pro případ nouze si připravte ovocnou šťávu. Tím se nemyslí smoothie, protože jde pouze o šťávu, ne o dužinu ani kousky ovoce. Pokud možno, tuto šťávu si udělejte z citrónu. Ne z pomerančů, nebo jiného sladkého ovoce. Nejlepší kombinací je poté voda z okurky a limetková šťáva. (Podporuje odvodnění)

UPOZORNĚNÍ - vaše tělo bude v tento den velmi protestovat

Pokud bude vaše tělo opravdu v nesnázích, dopřejte mu kousek zeleniny. Tento krok je opravdu zásadní. Působí pozitivně jak pro vaše tělo, tak i pro vaši mysl. Pokud překonáte tento den, velmi se zvýší pravděpodobnost celkového úspěchu.

5. Dodržujte pitný režim

Základem je vypít hodně vody. A tím se myslí opravdu čisté vody. Nepočítáme čaje, kávu ani polévku. Pouze čistá voda. Vody byste měli vypít alespoň 3,5 litru, z toho 2-2,5 během dopoledne.

Vaše tělo vás bude nutit chodit často na záchod, ale tento efekt je žádoucí. Začnete totiž vylučovat přebytečnou vodu, kterou vaše tělo drží jako zásoby. Díky tomu, můžete už během prvního týdne zaznamenat úbytek na váze v rozmezí 2-5 kg v závislosti na aktuální kondici.

water

6. Chystejte a vybírejte si stravu

Mojí oblíbená věta zní: "buchty se pečou v kuchyni." Takže bez správného stravování to nepůjde.

Jídlo si plánujte a chystejte vždy den dopředu. Vyvarujete se tak základní chybě. A to, že nemáte možnost výběru zdravého jídla a zvolíte nevhodně. Pokud budete mít nachystané jídlo, tak jej prostě sníte a nebudete hledat alternativu.

Další krok u stravy je výběr varianty. Já osobně si zvolil variantu "bez cukru". Ale je zde také možnost "bez tuku". Popíšu vám moji cestu.

Varianta bez cukru znamená, že ze svého jídelníčku vynecháte co nejvíc složek, které obsahují cukr. Tzn. sladkosti, alkohol, ale také rýži, brambory, pečivo, těstoviny a některé ovoce. Ano čtete správně. Snížit hladinu cukru na minimun vám zajistí, že tělo začne využívat tuk jako zdroj energie a tak ho bude postupně ubývat.

A ano také čtete správně, i rýži, brambory a ovoce. Proč? Protože tyto suroviny v sobě obsahují obrovské množství sacharidů, které vám braní v tom, aby se zdrojem energie stal tuk.*

Co tedy jíst místo těchto příloh? Zeleninu! Protože zelenina je zdravá a obsahuje velmi málo kalorií. Místo brambor si udělejte zeleninové hranolky, zeleninové pyré atd.

7. Dodržujte přísun bílkovin (proteinů)

Naše tělo potřebuje bílkoviny. Nezáleží, zda jsme vegetariáni, vegani, nebo dodržujeme jiný druh stravy. Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalstva. Bez proteinů, nebudou svaly a i sixpack jsou svaly.

Nemluvíme tady o svalech jako mají kulturisté. Mám na mysli svaly, které vám pomáhají v běžném pohybu a v každodenní práci. Ano i pokud necvičíme jako Arnold, tak naše svaly potřebují bílkoviny, nebo-li proteiny.

8. Cvičení

Bohužel je to tak. Bez cvičení to nepůjde. A proč? Protože SIXPACK jsou svaly. A pokud chceme, aby SIXPACK byl opravdu vidět, musíme svaly na břiše cvičit. 

Jak jsem již zmínil, plánujme. Udělejme jakýkoliv cvik, alespoň 1x za dva dny. Cviky na břicho najdete všude. Vyberte si takový, který se vám libí a zkuste si ho. Další den vyzkoušejte jiný atd.

Břišní svaly nejsou jen těch 6 kostek. Jsou to i šikmé břišní svaly a také tzv. CORE, atd. Cvičte tedy pravidelně a rozmanitě.

abs

9. Dlouhodobost, stálost a regenerace

Jestliže to myslíme s hubnutím a rýsováním vážně, je nutná dlouhodobost. Ani Řím se nepostavil za den. 

Budeme-li se pravidelně hýbat a správně jíst, výsledek se brzy dostaví. Je důležité nepodvádět, protože ten jeden cukřík může rozhodnout o výsledku.

Důležitým faktorem je také správná regenerace. Tělo potřebuje čas a tak nic se nesmí přehánět. Sedm hodin spánku je důležitých. Dopřejte svému tělu odpočinek.

10. Představujte si svůj cíl

Vždy když na vás příjde nutkání porušit pravidla, tak si řekněte co je pro vás důležitější. Jestli je to chvilková radost z tyčinky snickers, svíčkové s 5ti, nebo jestli je to obdivný pohled vaší rodiny, partnera a přátel.

Pocit radosti z jídla, bude trvat pouze chvíli, ale pocit z toho, že vás všichni obdivují trvá po celou dobu vaší skvělé formy.

11. BONUS

Já osobně jsem si vyzkoušel dietu, která byla jak s doplňky, tak bez doplňků. A výsledek se rychleji dostavil s doplňky. A proč? Odpověď je jednoduchá. Při sportu je vaše tělo namáháno a pokud se o něj správně postaráte, tak se vám odvděčí. Správná supplementace podpoří regeneraci těla a zesílení svalstva. Zesílení je vždy žádoucí. Protože síla nemusí znamenat objem. Sílu potřebujete i k překonání chronických bolestí. Ale k tomuto tématu až v dalším článku.

Při suplementaci jsem používal tyto produkty:

Olimp thermospeed

Užíval jsem 1 tabletu ráno před snídaní, 1 tabletu před obědeme a 1 tabletu před cvičením.

Zpočátku jsem efekt neviděl, ale když jsem si tabletu někdy nevzal, tak jsem hned poznal rozdíl. S tímto spalovačem se mnohem více potíte, zároveň však nedochází k úbytku energie, takže vaše tělo pracuje na energii z tuků. Tím pádem dojde k rychlejšímu odvodnění a také ke snížení procenta tělesného tuku.

1UP Nutrition BCAA

Užíval jsem jednu odměrku ráno, jednu odměrku před cvičením a jedno odměrku po cvičení, nebo večer po jídle.

BCAA jsou základním doplňkem pro správnou regeneraci. Vaše svaly budou správně reagovat na cvičení a vyhnete se tak stagnaci v růstu, zároveň pomáhá snižovat riziko zranění. Tyto konkrétní BCAA obsahují spoustu dalších látek jako je colagen, L-Glutamine a spoustu dalších látek. Patří sice mezi dražší doplňky. Jeho obsah však zastane funkci tří dalších výrobků. V celkovém součtu je tedy levnější, než kdyby jsem si koupili samotné BCAA, L-Glutamine a k tomu hydratační komplex. Zde je vše v jednom.

Protein Dymatize ELITE WHEY

Užíval jsem dle potřeby. Většinou 1 odměrka s 200-300ml vody ráno ke snídani. Pokud jsem měl trénink tak vždy 1 odměrka po cvičení. A téměř vždy také 1 odměrka večer k jídlu.

Bohužel nejsem schopen sníst za den dostatečné množství bílkovin. Proto jsem doplňoval potřebné množství tímto úžasným proteinem. Tento výrobek od Dymatize mohu vřele doporučit. Nesetkal jsem se s chuťově lepším a vyváženějším proteinem. Zároveň svým obsah dokazuje, že si zaslouží místo v mé poličce se suplementy. 25g bílkovin v jedné dávce, z toho 6g BCAA. To mluví za vše. Je bezlepkový a vhodný pro vegetariány.

Olimp Vitamin komplex

Užíval jsem 2 tablety každý den ráno před snídaní.

Dnešní doba je velmi hektická a zajistit si dostatečný přísun vitamínů a minerálů je prakticky nemožné. Proto vřele doporučuji všem, i těm co necvičí, aby do svého jídelníčku zahrnuli vitamínový komplex. Ten rozdíl poznáte ihned. Více energie, nižší riziko nemoci, zlepšení tělesných funkcí a mnohdy také lepší nálada. Vaše tělo prostě dostane to, co mu chybí. A tím jsou prospěšné látky pro správné fungování organismu.

Těchto deset rad není cestou pouze k six packu. Správná strava, pohyb a regenerace vám zlepší také metabolismus. Všechno dohromady ve výsledků znamená zdravé tělo, zdravého ducha a šťasného člověka.

*Naše rady berte pouze jako doporučení. Tento způsob jsme si zvolili my, protože nám vyhovuje a funguje.

UPOZORNĚNÍ: jde pouze o naše rady. V případě nutnosti prosím konzultujte se svým lékařem. 

Facebook Twitter Google+ Pinterest